#1 2013-06-29 18:23:28

 Dares

Administrator

status dares-m@aqq.eu
13763440
Zarejestrowany: 2013-01-28
Posty: 682
Punktów :   

Profesje

Serdeczne podziękowania dla Busila, Dashego i Kachun za pomoc przy opisaniu poniższych profesji.

Kupiec - umiejętności rachowania, czytania i pisania są tutaj potrzebne bardziej niż jakiekolwiek inne. Kupcy są jednym z najpowszechniejszych zawodów spotykanych w całym świecie. Część z nich przemierzyło już niejeden kontynent, często zdobywając cenne w innych stronach produkty. Niekiedy zarabiają na tym krocie, w ten sposób poszerzając skład bogaczy w Caelumie i zdobywając ogólne poważanie pośród reszty społeczności, pozycję i bezcenne możliwości.

Wymagane umiejętności: Rachowanie (N), Czytanie (N), Pisanie (N)

Bard - nie ma chyba w Caelumie osoby, która jeszcze nigdy nie słyszał przepięknych pieśni, mówiących o licznych bohaterach, czynach bohaterskich, szlachetnych panach ziemskich i urodziwych damach. Każdy z nich potrafi u wielu wywołać zachwyt swymi tworami oraz (przynajmniej na moment) powstrzymać niejedną karczemną burdę samym swym głosem.

Wymagane umiejętności: Śpiew (N), Poezja (N)

Posłaniec - niektóre wiadomości są w stanie przesądzić o życiu licznych społeczności i grup, a także pojedynczych osobników. Lecz, na nic by się one zdały, gdyby nie przedstawiciele tej profesji? Posłańcy, bo tak się zowią, zawodowo zajmują się dostarczaniem wszelkich listów, przedmiotów i innych podobnych do tych wymienionych. Robią to sprawnie, nie bacząc na niebezpieczeństwa i przeciwności losu, za co często są sowicie wynagradzani.

Wymagane umiejętności:
brak

Cyrulik - niestety wyuczonych uzdrowicieli jest obecnie niewielu, wręcz można ich policzyć na palcach. Ale co zrobić, gdy jakiś Caelumianin zachoruje? Jeno zgłosić się do cyrulika, który zapewni (może i niefachową) pomoc medyczny. Cyrulikiem zwie się osobę, która zawodowo zajmuje się  między innymi goleniem, kąpaniem, rwaniem zębów, czyszczeniem uszu, puszczaniem krwi a także nieskomplikowanymi operacjami i leczeniem lekkich chorób.

Wymagana umiejętność: Medycyna (N)

Przetwórca metali - kim byliby wojownicy bez swego oręża, produkowanego przez kowali? Kim staliby się bogacze, bez swojej cennej biżuterii od jubilera? Takie pytania można byłoby snuć gdyby nie było ich - przetwórców metali. W wysokich temperaturach roztapiają metale, aby później nadać im odpowiednie kształty i swój twór przystosować do przeznaczonej mu roli.
Czasami trzeba słono zapłacić za wyprodukowane przez nich przedmioty, ale zazwyczaj efekt jest wart swojej ceny.

Wymagana umiejętność: Kowalstwo (N)/ Jubilerstwo (N)

Górnik - tyle gadki o przetwórcach metali, ale co mieliby przetwarzać gdyby nie przedstawiciele tej profesji? Górnicy, bo tak się zowią, zawodowo zajmują się wydobywaniem wszelkich minerałów i surowców, przetwarzanymi później w kuźniach i pracowniach jubilerskich.

Wymagana umiejętność: Górnictwo (N)

Piwowar - Jak wielu osób życie zmieniło by się w gorsze, nudniejsze gdyby nie ten trunek, który nazywany jest piwem? Niemożna by było choć na chwilę oderwać się od świata, by zapomnieć o swych problemach. Piwowar osoba taka sama jak każda inna, a jednak to dzięki niemu mamy ten wspaniały trunek. To dzięki ciężkiej pracy piwowara każdy kto ma kilka dukatów może zachwycać się wspaniałym smakiem piwa.

Wymagana umiejętność:
Browarnictwo (N)

Złodziej - Nasz świat nie jest idealny i zapewne nigdy taki nie będzie. A przyczyniają się do tego prawie wszystkie istoty żyjące na ziemi. Jednak świat mógłby być dużo lepszy gdyby nie oni - złodzieje. Jednak nie ma szans by wyeliminować wszystkich złodziei, zawsze jakiś zostanie i będzie kradł co popadnie po to by jemu żyło się lepiej.

Wymagana umiejętność: brak

Wynalazca - Wszelkiego rodzaju wynalazki ułatwiają nam nasze trudne życie. Jednak te wynalazki same się nie tworzą. To Ci niezwykle mądrzy, je wynajdują. Jednak nie każdy może zostać wynalazcą, tylko Ci utalentowani mogą nimi być i szczycić się swoją pozycją.

Wymagana umiejętność: Budowa machin (N)

Czarodziej/Czarodziejka - magia niejednokrotnie była czymś podziwianym, a nią władający szanowani przez olbrzymią część społeczeństwa. Jednak, aby ją opanować trzeba najpierw bardzo wiele czasu wytężonej pracy i skupienia, nieodzownie potrzebnego przy nauce zaklęć przez czarodziei i ich odpowiedników pośród płci pięknej - czarodziejek.

Wymagania, by korzystać w pełni z profesji: nauka w Magicznej Uczelni

Szaman - aby odpowiednio opisać rolę szaman należałoby go porównać do czegoś będącego jednocześnie kapłanem i czarodziejem. Jednak nie do końca. Szamani dobrze władają magią, lecz ona służy im tylko do odprawiania wszelkich rytuałów. Szczególną pozycję zajmują szczególnie w kręgu dziko żyjących plemion, którzy poprzez szamana m.in. składają ofiary, proszą Boga o obfite plony i urodzaj.

Wymagania, by korzystać w pełni z profesji: nauka w Magicznej Uczelni

Nekromanta - wyobraź sobie jak to jest mieć pod swoją komendą setki, jeśli nie tysiące ożywieńców, sunących się po tej ziemi na twe wezwanie? Wykonujący każdy rozkaz bez najmniejszego sprzeciwu? Nekromanta jest silnym magiem, służącym ciemności i ku jej chwale zbierający swoje żniwo.

Wymagania, by korzystać w pełni z profesji: nauka w Magicznej Uczelni

Uzdrowiciel - znacznie lepszą, chociaż znacznie mniej liczną od cyrulika jest uzdrowiciel. Jest to osoba, która swoje zdolności, zanim "została wypuszczona w świat", ćwiczyła na uniwersytecie pod czujnym okiem wykładowców i instruktorów. Uzdrowiciel ma prawo do wykonywania każdej czynności lekarskiej, aż po wszelkie skomplikowane operacje.

Wymagana umiejętność: Medycyna (Z)

Inżynier - chyba żadna armia nie poradziłaby sobie bez tej kasty wojowników-roboli, skierowanej do wszelkich prac ziemnych, budowy mostów, przejść oraz wszelkich obiektów umożliwiających oddziałom przeznaczonym do bezpośredniej walki do wykonywania swych obowiązków, na polu bitwy, w drodze do niego, jak i podczas obrony.

Wymagana umiejętność: Logistyka (N)

Tancerka - zmysłowe układy, współgrające ze sobą ciało, delikatne kroki. To właśnie cechuje tancerki. Są to istne mistrzynie w tańcu, w tej dziedzinie wręcz nie mając sobie równych. Nie jedną osobę już zachwyciły, nie jeden je pokochał, nie jeden się w nich chciał zatracić.

Wymagana umiejętność: Taniec (N)

Zwiadowca - wojskowy, mający na celu rozpoznanie terenu przed wkroczeniem, bądź podjęciem jakiejkolwiek akcji przez oddział, bądź grupie, w których szeregach służy, bądź dla niej pracuje.



Mistrz sztyletu - kto powiedział, że sztylet, bądź inna broń krótka nie nadaje się do jakiejkolwiek walki? Przedstawiciele tej kasty uważają inaczej, co często udowadniają licznymi zwycięstwami w pojedynkach

Wymagana umiejętność: Walka sztyletem (N)

Druid - mag, mędrzec. Od lat zajmuje się nauczaniem, jak i ciągłym pogłębianiem swojej wiedzy. Druidzi ze względu na duże wykształcenie zajmują wysokie stanowiska w wielu dziedzinach kultury. Największym osiągnięciem druidów jest szeroki rozwój magii. Od tysięcy lat zajmują się wytwarzaniem mikstur, które w praktyce bywają bardzo przydatne.

Wymagania: Alchemia (N);
Zalecane: nauka w Magicznej Uczelni

Kapłan - jest odpowiedzialny za sprawy duchowe. Posiada różne przywileje, jest wysoko ceniony wśród każdej grupy społecznej. Dba o to, by wiara zasiana w ludziach nie wygasła. Otrzymanie statusu kapłana wymaga czegoś więcej niż znajomość powszechnych teorii, dlatego też kapłani uznawani są także za mędrców.

Wymagania: brak

Rzemieślnik - czym byłaby Caelumska gospodarka, gdyby nie wyroby przedstawicieli tej kasty? W swoim fachu są oni mistrzami, produkującymi określone wcześniej przedmioty, służące na co dzień zwykłym ludziom. Oprócz tych umiejętności, powinni mieć również smykałkę do interesów, albowiem podczas swojej pracy niejeden ubiją.

Wymagania: umiejętność związana z wykonywanym zawodem

Offline

 

#2 2013-06-30 15:58:59

Busil

Moderator

1464447
Zarejestrowany: 2013-03-20
Posty: 344
Punktów :   

Re: Profesje

Hodowca - Pożywianie się jest bardzo istotnym elementem, warunkującym przetrwanie. Jako hodowca, Caelumian może zajmować się zwierzętami, które posłużą do wykarmienia całego miasta. Nie każdy nadaje się do tej roli, wymaga ona odpowiedzialności i ciężkiej pracy. Mówią, że im lepszy hodowca, tym smaczniej się żyje.

Wymagana umiejętność: Hodowla (N)

Myśliwy - co, jeżeli komuś nie chce się czekać, ani niańczyć zwierząt przez długi czas? W takim wypadku, może zostać myśliwym i zbierać to, co wyhodowała sama matka natura. W takim przypadku, nie ma jednak pewności, czy mięso nie jest zarażone lub zepsute i zazwyczaj jest gorszej jakości.

Wymagana umiejętność: Polowanie (N)

Plantator - nie wszyscy Caelumianie lubią jednak tłuste, kiedyś żywe mięso. Ci wolą skorzystać z usług plantatora i kupić od niego trochę roślin. Plantator może hodować od zwykłego ziemniaka, czy marchewki aż do dużych dyń.

Wymagana umiejętność: Rolnictwo (N)

Skrytobójca - nie jest to rodzaj honorowego wojownika. Skrytobójca zwykł atakować z zaskoczenia, pozbawiając swój cel życia, nim ten był w stanie w ogóle go zauważyć. Nie jest ciężkozbrojnym przeciwnikiem, skórzana zbroja pomaga mu poruszać się szybciej i w jego przypadku nie jest potrzebna większa ochrona.

Wymagana umiejętność: Tropienie (N)

Najemnik - plugawi, niegodni uznania, czy przyjaźni zdrajcy swoich przyjaciół, rodzin, miast, czy narodów. Najemnicy odznaczają się chciwością i materializmem, są gotowi zrobić wszystko, byleby zdobyć trochę złota. Uznają wojnę za pracę, ich moralność jest na najwyższym poziomie zniszczenia. Praktycznie każdy najemnik sprzedałby swoją matkę i ojca za garść złotego kruszcu lub beczkę piwa dowolnej jakości.

Wymagania: brak

Pisarz - nie używa miecza, lecz pióra. Istnieją różni: poeci, epicy, lirycy, dramatycy i wiele innych. Ich miłością jest sztuka pisana, wiersze, historie, legendy. Nie sposób znaleźć takiego, którego nie zachwyca świat i uwiecznianie go w formie słów, wszystko co piękne pada ofiarą jego broni.

Wymagana umiejętność: Pisanie (N)

Budowniczy - Nie od razu Caelum zbudowano. Właśnie tak, "zbudowano". Każde rozwijające się państwo potrzebuje ludzi, którzy potrafią wznosić wspaniałe budowle, zaczynając od zwykłych budynków mieszkalnych, a kończąc na bogato zdobionych pałacach, których biedniejsze wioski mogą tylko pozazdrościć.

Wymagana umiejętność: Budownictwo (N)

Marynarz - zwyczajny wilk morski, osoba, która większość swojego życia spędza na morzu, czy to żeby łowić ryby, czy to żeby wozić towary, czy żeby przeżyć przygodę. Marynarze potrafią wspaniale nawigować statkiem. Czasem przemierzają świat w większych grupach, a czasami samotnie.

Wymagana umiejętność: Żegluga (N)

Pirat - złodziej stacjonujący na morzu. Piraci nie zwykli okradać wozów, czy banków, ich celem są wszelkiego rodzaju statki, czy to handlowe, czy pasażerskie, w ostateczności nawet miasta przybrzeżne. Znakiem szczególnym piratów jest flaga piracka, tzw. "jolly roger". Piraci są częstokroć poszukiwani i za złapanie takiego można zwykle otrzymać wysoką nagrodę.

Wymagana umiejętność: Żegluga (N)

Ostatnio edytowany przez Busil (2013-07-04 16:37:22)

Offline

 

#3 2013-10-01 17:27:18

Raytlion

Mieszkaniec

778096
Zarejestrowany: 2013-08-13
Posty: 57
Punktów :   

Re: Profesje

Assassyn - to honorowy wojownik, który walczy w imię Boga, Narodu jak i  jego obywateli. Specializują się w wykonywaniu przeróżnych akrobacji oraz odznacza ich ponadprzeciętna zwinność. Wyróżnia ich nadzwyczajne opanowanie walki za pomocą sztyletów oraz mieczy. Ubrani są zazwyczaj w długie płaszcze z kapturem. Gdy skaczą z budynku na budynek cień padający od ich ubioru przypomina orła w locie. Zazwyczaj opanowani i trzeźwi umysłem nie kierują się emocjami, które nimi miotają. Assassyni nie zabijają bez ważniejszych powodów, a jeśli już to robią, to przede wszystkim z ukrycia, aby uniknąć rozgłosu.

Wymagana umiejętność: Akrobatyka (N), Walka sztyletem (N), Walka mieczem (N).
Wymagane punkty statystyk: Zręczność: 15.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.margonemmmo.pun.pl www.arenazerqv.pun.pl www.gim2zuromin.pun.pl www.gtiteamlebork.pun.pl www.vecordia.pun.pl