Administrator
Witam
Prace nad nową wersją ZC posuwają się do przodu. Z tego powodu chciałbym, póki jeszcze na to czas, spytać się was - co byście w obecnym Caelumie zmienili. Jeśli propozycje się spodobają Teamowi MG, zostaną uwzględnione i wdrążone.
Pozdrawiam
Dares
Offline
Jakiekolwiek usprawnienie postaci magicznych? Żaden mag nic nie robi kompletnie dopóki nie ukończy uczelni, wtedy i tak niewiele zrobi, inni walczący wręcz lub bronią białą mają kosmiczną przewagę nad magami.
Offline
Ja powiem tak: więcej swobodnej przestrzeni dla graczy. Nie wiem, jeśli źle wstawiłam posta, to sorry, ale nie mam pojęcia, gdzie go tu wepchnąć...
Każdy gracz przybywa na PBF'a aby móc rozwinąć swoją wyobraźnię, kreując postać wg swoich upodobań, niejednokrotnie chciałby mieć już określone umiejętności na określonym poziomie. To samo tyczy się rasy i profesji. Moim zdaniem, tak jak Ray się skarży, Magiczna uczelnia i praktyki w niej są bez sensu. Mogą być dla tych, którzy uczą się dopiero magii a nie dla tych, co się już nią posługują. Jeżeli jest sobie wiedźma, to ona już coś umie i nie potrzebuje uczelni.
Poza tym system pracy... bardzo słaby. Jeśli mamy już skrytobójców, a nie mamy ofiar, to Szanowni MG mogliby im zrobić jakąś sesję, czy ogólnie poprowadzić fabułę, tak, ażeby Ci mogli nieco zarobić. To samo z innymi profesjami. Brak miejsc pracy = bezrobocie... Tym należałoby się zająć w pierwszej kolejności.
Offline
Okej, miałem to napisać jakiś czas temu, ale czasu brakło. To trzecie podejście, może dobrnę do końca :U W każdym razie, to takie moje przemyślenia i kilka uwag nt. ZC.
Na początek pochwalę samą ideę założenia forum, choć już trochę na to za późno. Przytulny zakątek dla niewielkiej liczby osób, w którym można popisać, w miarę na poziomie, pogadać z fajnymi ludźmi i zanurzyć się w świat fantasy. Super, wszystko super. Jednakże mam pewne uwagi, co do wykonania. Pierwsza, że tak to ujmę, odsłona ZC była najlepsza z dotychczasowych - minimalizm połączony z ciekawą aranżacją, cieszącymi oko opisami i przyjemnym klimatem. Potem było, niestety, gorzej. Okej, rozumiem chęć rozwinięcia forum i doceniam starania administracji ale wszystko z umiarem. Obecnie na ZC jest nawalone wszystkiego, a tak naprawdę większość rzeczy jest niedopracowana, lub zbędna. Lubię rozwinięte PBF, ale jak wszystko jest dopracowane, rozpisane i ogarnięte. Jak pierwszy raz wszedłem na forum, nie mogłem praktycznie nic znaleźć, a o jakichś dodatkowych, choć równie ważnych sprawach, dowiadywałem się (i czasami nadal dowiaduję) na CB, lub błądząc po forum. Mechanika, rozrzucona w kilku wątkach, jakieś, nieznane mi do teraz, systemy marynarza i innych szczurów nielądowych - to wszystko przerasta nowych użytkowników, a i nawet jednego moda (tak, mówię o sobie xF). Do tego lokacje; za dużo i za słabo opisane. Po co robić 100 lokacji, które w większości będą stały puste, jak można zrobić 15-20, w których będzie skupiała się akcja, hm? Dać do nich jakieś porządne opisy i od razu chce się pisać. Poza tym często wychodzi tak, że ktoś pisze w praktycznie pustym wątku i z powodu braku odzewu od MG, lub graczy na tym jego zabawa się kończy.
Tak więc, pomijając resztę hejtów (xD), powiem jeszcze tylko, co IMO przydałoby się zmienić. Po pierwsze wywalić większość lokacji - po co to wszystko, jak stoi puste? Lepiej zawrzeć grę w 20 lokacjach, opisać je porządnie i po sprawie. Następnie zawrzeć całą mechanikę w jednym poradniku, coby świeżaki nie musiały główkować co i jak. Kolejną rzeczą, jest ogólne ogarniecie wątków na forum - część stoi pusta, inne, które trzeba przeczytać, żeby odnaleźć się w ZC jest porozrzucana i trudna do znalezienia. No i coś błahego na pierwszy rzut oka, a jednak istotnego, a mianowicie nazwy for. "Gmach centralny", "Skrzydło Caelumian" - nic mi to nie mówi. Nie lepiej darować sobie trzymanie klimatu w niefabularnych działach i skupić się na przejrzystości wszystkiego? Na koniec coś mniej istotnego - szata graficzna. Okej, ta jest ładna, ale IMHO mało oddaje klimat fantasy. Być może to kwestia gusty i innym się podoba, ale już nawet lekko zmodyfikowany styl Chronicles z jakimś logiem i obrazkami jest o wiele fajniejszy :3
Tyle ode mnie.
Offline
Administrator
Co by o stylu powiedzieć. Już zdołałem zapomnieć jak tamten wygląda, od sporego czasu siedzę na Chronicles i mi jest wygodniej x) Ale reszta też niech wtrąci swoje 3 grosze, żeby później nie było jakichś skarg.
Offline
Administrator
Coś dla graczy.
Ostatnio zauważyłem (nie tylko ja), że na ZC jest za dużo niepotrzebnej mechaniki. Część usunąłem, ale chciałbym się dowiedzieć jakie jeszcze według was są bezsensowne.
Offline
Administrator
Zmiany:
- nowy system umiejętności,
- nowy system śmierci (od jakiegoś już czasu),
- napisanie poradnika dla nowych użytkowników,
- zastąpienie wątków Chowańce, Statystyki i reszta jednym, gdzie krótko je opisano i dalej działają w grze,
- wycofanie systemu wilka morskiego,
- chwilowe wycofanie systemu doświadczenia (wróci w zmienionej formie);
Innymi słowy uporządkowanie mechaniki.
Offline
Wszystko fajnie, byleby to wcielić wreszcie w życie. Racja, zgadzam się co do mechaniki, wszędzie coś jest napisane i nie wiem, które z tych stwierdzeń jest prawdziwe. Co do lokacji, to również się zgadzam, mało a jakościowo
Offline
Przejrzałam nowy system rozwoju umiejętności. Wg mnie 1% to stanowczo za mało. 5-10% byłoby spoko, ale 1? To oznacza, że trzeba co najmniej... pół roku codziennej pracy i pisania postów by cokolwiek osiągnąć przy dalszym istnieniu multilokacji. Innymi słowy - postacie prawie wcale się nie rozwijają.
Nie mam pojęcia też czemu umiejętności takie jak taniec, gra na instrumencie lub walka bronią są umiejętnościami nie do nauczenia się lub nie do rozwinięcia? Poza tym, jeśli chcecie obcinać mechanikę to czemu właśnie tworzycie ją na nowo. Każde wpisanie "jeśli zrobisz coś to dostaniesz [tu wpisz konkretną liczbę lub korzyść ściśle określoną]" jest mechaniką. A więc poprzednie "tutaj się uczysz tego, a od MG zależy jak Ci poszło" jest bardziej fabularnym rozwiązaniem niż "dostajesz 1% w nauce umiejętności".
Ale to pewnie tylko moje zdanie.
Posiadane zioła i leki:
5 sarmakera, 4 aramisów, 5 Archomontis Eleas, 1 Arnorchinus Deleis, 2 Procventuis, 5 maści z Ognistej Zgrozy
W dowód uznania za sztukę medyczną przyjmuję:
czysty bimber lub spirytus, szklane naczynia i słoiki, czysty garnek duży lub mały, lniane woreczki wielkości dłoni, i inne
Offline
Administrator
A więc tak, niewielka zmiana. 1% to za mało, więc zmieniamy to na 3%. Dodatkowo możecie liczyć na jakieś bonusy co jakiś czas, jeśli MG uzna, że w trakcie wykonywania czynności, nauczyliście się czegoś dodatkowego, związanego z daną umiejętnością.
Offline
1.Nadal za mało, jeśli postać ma się czegoś nauczyć, to nadal to będzie nieskończoność. Ja już coś Ci kiedyś na ten temat mówiłam, ale to szczegół.
2. Zgadzam się z Vey, że te umiejętności niemożliwe do rozwinięcia są co najmniej dziwne. Też Ci o tym wspominałam. Jak sobie mam to wyobrazić, że nauczę się tańczyć i w ogóle nie podwinie mi się noga? Że od razu będę sambą bajerować czy walcem?? Poza tym to wygląda głupio:
Umiejętności: Taniec [N]
Nadal nie do rozwinięcia i nadal nowicjusz... tu mi coś nie gra...
Offline
asank napisał:
Poza tym mam pytanie: jak to jest z tymi umiejętnościami? Jeśli postać może mieć na początek tylko 3 umiejętności, to czy to znaczy, że w innych jest już kompletnym jełopem? W końcu to trochę dziwne, żeby jakaś postać miała powiedzmy 100 lat i umiała jedynie kiepsko robić parę rzeczy.
No właśnie o to mi chodzi!
Ostatnio edytowany przez Ali Baba (2013-10-30 21:19:37)
Offline