#1 2013-10-02 18:09:14

 Dares

Administrator

status dares-m@aqq.eu
13763440
Zarejestrowany: 2013-01-28
Posty: 682
Punktów :   

Poradnik dla nowych

1. Rejestracja
Przy tym należy pamiętać o tylko jednym, a konkretnie chodzi tu o nick. Powinien on być klimatyczny i pasować do tematyki forum. Zakazuje się używania w nim cyfr oraz znaków dodatkowych.

! @ # $ % ^ & * ( ) - _ = + / ? , . < >

Login powinien być identyczny jak imię postaci.

2. Karta postaci
Kartę Postaci należy zrobić w specjalnie do tego przeznaczonym generatorze (dostępny pod tym linkiem).

Krótkie objaśnienie punktów napisał:

Imię - imię postaci, będące jednocześnie loginem, powinno być klimatyczne
Wiek - wiek postaci, należy uwzględnić przy tym rasę (Tabela wieku),
Rasa - wybrać z spośród przedstawionych (Opis ras),
Profesja - w czym się specjalizuje postać, przy wyborze należy uwzględnić wymagania,
Umiejętności - wszystko to co potrafi postać,
Ekwipunek - ekwipunek startowy, co postać na samym początku posiada,
Opis postaci -  wygląd, charakter oraz krótka historia;

Gdy KP będzie już ukończona, należy kliknąć "Stwórz kartę" i skopiować to co, zostało wygenerowane, po czym wkleić do pola niżej.

3. Co dalej
Należy poczekać, aż Mistrz Gry zatwierdzi kartę postaci, lub wymieni swoje zastrzeżenia. W międzyczasie powinieneś wejść w swój "Profil" i wypełnić wszelkie dane, ze szczególną uwagą na "Komunikatory", co znacznie ułatwi późniejszy kontakt z resztą użytkowników i Administracją.

Nie zapomnij również zapoznać się z zasadami, umieszczonymi w poście #2.

4. Klimat i jak sprawić, aby go nie zepsuć
Jeśli piszesz wypowiedzi, albo bierzesz udział w sesji, pamiętaj zawsze o tym, że nie jesteś sam. Wokół ciebie jest wielu graczy, którzy chcą tak samo jak ty brać udział w rozgrywce. W tym celu opracowano kilka łatwych do przestrzegania zasad:
- Zawsze pamiętaj, aby pisane przez ciebie posty były jak najdłuższe i treściwe. Dwa zdania i jakaś emotikona to za mało.
- Zawsze opisuj swoje zachowanie oraz działania i tylko i wyłącznie swoje! Pozwól, że za postaci fabularne będą pisać Mistrzowie Gry. To samo tyczy się otoczenia i postaci innych graczy.
- Do każdej wypowiedzi dodawaj także jakim tonem je wymawiasz, co podczas tego robisz itd.
- Przestrzeganie zasad ortografii i interpunkcji powinno być priorytetem. Ponadto staraj się pisać zrozumiale dla innych graczy.
- Posty powinny mieć przynajmniej 6 wersów długości.

Offline

 

#2 2013-10-02 18:09:31

 Dares

Administrator

status dares-m@aqq.eu
13763440
Zarejestrowany: 2013-01-28
Posty: 682
Punktów :   

Re: Poradnik dla nowych

Kilka zasad dla początkujących

Chowańce
Bardzo często poruszana kwestia. A więc tak:
- na samym początku nie można posiadać chowańca, a więc nie można go włączać do ekwipunku startowego, ani dodawać go do KP jako towarzysza postaci,
- chowańca można kupić (np. w zwierzyńcu) albo złapać podczas polowania, bądź zdobyć podczas sesji. Wtedy należy go umieścić w Kp w postaci:

Imię chowańca:
Opis chowańca:

i tego należy się trzymać.

Sprawność
Jest wyznacznikiem ogólnej sprawności postaci, która jest określana w następującej skali:
1. Miernota,
2. Słaby,
3. Przeciętny,
4. Dobry,
5. Bardzo dobry,
6. Pełnia formy;

Poszczególne sprawności można sobie poprawić w określonych miejscach (poprzez pisanie w nich postów z treningiem):
- Siła (Sala treningowa)
- Zręczność (Sala treningowa)
- Inteligencja (Szkoła)
- Wytrzymałość (Sala treningowa)
- Reakcja (Sala treningowa)

Po każdym poście z treningiem należy go zaraportować i gdy MG zezwoli, można sobie poprawić sprawność.

Sprawność spada o jeden stopień po każdej sesji i należy ją przywrócić do przynajmniej poziomu przeciętnego.

Waluta, handel
Walutą w Caelumie jest "dukat". Każdy kraj/kraina posiada własną walutę.
Zasady handlu:
- każda sprzedaż/zakup musi być potwierdzona przez zarówno sprzedającego jak i kupującego; będzie to działać na zasadzie post za post, czyli sprzedający pisze post w karcie postaci kupującego iż tamten zakupił dany produkt po x cenie; to samo tyczy się drugiej strony
- możliwy jest handel wymienny, czyli towar za towar; tak samo jak przy zakupie przedmiotu za dukaty obydwie strony powinny to potwierdzić;
- istnieje możliwość podarowania przedmiotu innemu graczowi, co również trzeba potwierdzić, aby nie było jakichkolwiek niedomówień

Ekwipunek
Ekwipunek jest wyznacznikiem posiadanych przez naszą postać przedmiotów, które:
- można kupić, sprzedać, ukraść (jednak jeśli zostanie się przyłapanym na gorącym uczynku, grozi kara pieniężna i "odsiadka" w pręgierzu);
- nie są niezniszczalne (wyjątek stanowią niektóre artefakty) i mogą się zepsuć. W tym przypadku należy w ekwipunku, obok nazwy zepsutego mienia dopisać w nawiasie "(Zepsuty)".
Aby mógł zyskać swoją dawną przydatność należy zgłosić się do osoby zdolnej nam je naprawić;
- można wyprodukować. Co i w jaki sposób to już zależy od naszych możliwości;

Ponadto należy zaznaczyć, że w skład ekwipunku mogą wchodzić wszelkiego rodzaju zioła i ich przetworzone formy.

Choroby
- Mistrz Gry ma prawo wysłać poszczególnemu graczowi PW z informacją dotyczącą nękanej go choroby oraz ma obowiązek wytłumaczyć w jaki sposób się zaraził,
- Po każdej przebytej sesji należy zgłosić się do medyka, aby ten naszą postać przebadał, opatrzył rany i ewentualne zagrożenie zarażenia wyeliminował,
- Gdy otrzymamy takową PW musimy zgłosić się do medyka, aby ten nas wyleczył - nie obędzie się bez opłat,
- W przypadku, gdy ktoś zignoruje takową informację, może to mieć swoje następstwa - nawet śmierć

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.arenazerqv.pun.pl www.margonemmmo.pun.pl www.fp.pun.pl www.gim2zuromin.pun.pl www.gtiteamlebork.pun.pl